Usein kysyttyä

Hukkasin salasanani, mitä teen?

Jos olette kirjautuneena ulos ja olette hukanneet tai unohtaneet salasananne, pääsette pyytämään salasanan vaihtolinkkiä sähköpostiinne painamalla sovelluksen kirjautumisikkunasta ”Unohditko salasanasi?”-linkkiä. Saatte linkin sähköpostiinne hetken kuluttua. Linkki on voimassa 24 tuntia. Jos linkki ei jostain syystä toimi, tai linkin tilaamisesta on kulunut yli 24 tuntia, voitte aina tilata linkin uudelleen.

 

Miten sovellusta käytetään?

Ladattuanne puhelinsovelluksen ja rekisteröidyttyänne, pääsette kirjautumaan sovellukseen sisään. ”Omat tiedot”-välilehdestä pääsette lisäämään maksukortin tiedot – näitä tarvitaan pysäköinnin veloitukseen.

Pysäköinnin pääsette aloittamaan joko etsimällä haku-toiminnolla pysäköintialueen, tai sijaintitiedot sallittuanne sovelluksen avatessanne Taskuparkki tunnistaa, millä pysäköintialueella olette.

Painamalla ”Aloita pysäköinti”, ja tämän jälkeen valitsemalla haluamanne maksukortin, pääsette vahvistamaan pysäköintinne kyseiselle pysäköintialueelle. Lähtiessänne painakaa punaista ”Poistu” tai ”Lopeta”-nappia. Tällöin sovellus katkaisee pysäköintinne, ja pysäköintihinta veloittuu antamaltanne maksukortilta automaattisesti. Saatte veloituksesta kuitin antamaanne sähköpostiin.

Kuukausiluvalla voitte pysäköidä kyseisellä alueella sen aukioloaikojen puitteissa, eikä teidän tarvitse aloittaa pysäköintiä erikseen. Kuukausilupa on voimassa 30 päivää kerrallaan, ja korttiasetustenne niin salliessa, uusiutuu automaattisesti. Tämän uusiutumisen pääsette ottamaan pois päältä ”Pysäköintiluvat”-välilehdessä.

 

Sovellus ei toimi, mitä teen?

Tarkistattehan, että teillä on viimeisin päivitys sovelluksesta. Jos sovellus tai sen napit eivät reagoi, sulkekaa sovellus ja avatkaa se uudelleen. Jos haluamanne pysäköintilupa ei näy, tai ongelmat jatkuvat, otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme! Autamme teitä mielellämme.

Taskuparkin asiakaspalvelu
+358 20 781 2461
taskuparkki@q-park.fi

 

Ajoneuvoni vaihtui, miten vaihdan rekisterinumeroni?

Jos käytätte vieras- tai kertapysäköintiä, pääsette ennen pysäköinnin vahvistamista lisäämään tai vaihtamaan rekisterinumeronne. Jos teillä on kuukausilupa, pääsette vaihtamaan rekisterinumeronne pysäköintialueelle ”Pysäköintiluvat”-välilehdestä. Valitkaa haluamanne kuukausilupa, ja rekisterinumeronne vieressä olevaa harmaata kynä-ikonia painamalla pääsette muuttamaan lupaan liitettyä rekisterinumeroa.

 

Maksu ei onnistu, mitä teen?

Jos lupaa ostaessanne teille tulee ”Tapahtui virhe, yrittäkää myöhemmin uudelleen”, saattaa tämä johtua vanhentuneesta maksukortista, katevarauksen ongelmasta tai veloitusjärjestelmän hetkellisestä häiriöstä. Maksattehan pysäköintinne alueelle jollain muulla tavalla, ja jos ongelma jatkuu, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme. Autamme teitä mielellämme!

Taskuparkin asiakaspalvelu
+358 20 781 2461
taskuparkki@aimopark.fi